Collectique

Collectique helpt retailers met de uitbouw van hun ideale click & collect- en retourstrategie

Collectique zorgt dat je als online merk snel en eenvoudig gepersonaliseerde afhaal-, pas- en retourpunten inzet. Dankzij onze verzendopties, advies rond click & collect en retourbeleid en een transparant digitaal platform voor orderopvolging verhoog je als webshop snel je conversie en omzet. Bovendien bewijs je ook jouw B2B-klanten een dienst wanneer je hen als afhaalpunt inschakelt en zo meer trafiek naar de winkel brengt.

Wil je je conversie een boost geven? Dan moet je verzend- en retourbeleid helemaal goed zitten! Maar gemiste leveringen, complexe of tijdrovende retourformaliteiten en onpersoonlijke afhaalpunten doen helaas nog te vaak afbreuk aan je klantervaring. Werk je met Collectique, dan gaat je conversie tot 10% de hoogte in, en ook de waarde van je winkelmandje stijgt met gemiddeld 15%. Want klanten weten: ik kan mijn bestelling meteen passen in een winkel in de buurt, daar ophalen wat past, en eenvoudig achterlaten wat niet goed zit. Zonder dat de klant zelf nog iets moet invullen, inpakken of e-mailen. Een echte luxe pickup- en retourservice dus, die klanten heel wat kopzorgen bespaart en die ook de relatie met je B2B-klanten een stevig duwtje in de rug geeft.

Jouw online bestellingen brengen immers gekwalificeerde trafiek in de winkel, en zeker in coronatijden is elke extra klant die over de vloer komt er eentje die welgekomen is. Wil je upselling stimuleren? Dan kan je in onze berichtgeving naar de consument een kortingscode of waardebon toevoegen voor nieuwe online of offline aankopen. Collectique zorgt daarnaast voor het sluiten van partnerships met de gewenste retailers, een digitaal platform waarmee alle partijen de bestellingen efficiënt en transparant kunnen opvolgen, en een eenduidig proces voor afhandeling van de orders. Voor winkels is dit platform geen overbodige luxe, zeker wanneer zij click & collect-punt zijn voor verschillende merken.

Onze verzendoptie past ook mooi binnen een duurzaamheidsstrategie voor e-tailers waarbij pakjes gegroepeerd verzonden kunnen worden van en naar centrale hubs, eventueel met eigen transportvoorziening.

Wat kan je van ons verwachten?

  • Kant-en-klare extenties zodat je integratie zo gebeurd is, met daarnaast een overzichtelijk digitaal platform voor orderopvolging.
  • Naadloze connectie met je e-commerce software en technische ondersteuning voor elke integratie.
  • Een portfolio met mogelijke retailpartners en advies bij het sluiten van nieuwe partnerships.
  • Mogelijkheid om je eigen winkels en B2B-klanten als click & collect-punten in te schakelen.
  • Mogelijkheid om kortingscodes en waardebonnen toe te voegen aan B2C-berichtgeving.
  • Realtime berichtgeving wanneer het pakje klaarligt, wat veel vervelende misverstanden en klachten vermijdt wanneer de traditionele track & trace-berichtgeving niet accuraat is.
  • Mogelijkheid om te werken met commissie op verkoop.
  • Fysieke branding op locaties van partnerretailers om je visibiliteit en merkidentiteit als e-retailer te vergroten. 
  • Behoud van eigen verzendcontract en koerierdienst. Of mogelijkheid om eigen transport in te zetten voor een aantal afhaalpunten.
  • ‘No cure no pay’-principe: betaal enkel 2.95% bij een effectieve verkoop, dus niet bij een retour. Op zoek naar een intern click & collect-systeem? Dan kan je ook bij ons terecht voor een abonnementsformule.

Bezoek onze website

Wil je Collectique vrijblijvend uitproberen?

Voor Magento, Shopify en Woocommerce webshops bieden we een gratis integratie van onze verzendplugin, plus drie maanden gratis gebruik van het Collectique platform. Neem hier contact op voor meer informatie over deze actie. (Geldig tot 31 december 2020)

Neem contact met ons op

Gerelateerde berichten