1

Waarom je voor de URL van je online shop niet alleen .be moet hebben, maar ook .shop

In dit artikel leggen we uit waarom jij, als online ondernemer beter even kan stilstaan bij de URL van je webshop. Stel, je richt een webwinkel op in België. Je kiest een URL met een .be domeinextensie “www.jouwnaam.be”. Wanneer je internationale toekomstplannen hebt, kies je voor .com “www.jouwnaam.com”. Dat is…

Black Friday meets COVID-19: waaraan mogen we ons verwachten?

Het kortingfestival in november trapte af op 11 november met Singles Day. Sindsdien worden consumenten bestookt met de ene na de ander online promotie-actie. In aanloop naar dé kortingslag van het jaar: Black Friday, met Cyber Monday als toetjes. E-commerce experten Sofie Geeroms van BeCommerce en Greet Dekocker van SafeShops voorspellen dat het dit…

Bereid je webshop voor op peak sales momenten

Peak sales momenten zoals de driedaagse van Dag van de Webshop vergen heel wat voorbereiding om alles vlot te laten verlopen. De koopjes moeten goed aangeduid en gemakkelijk te vinden zijn op je webshop, je voorraad moet up to date zijn, je klanten moeten natuurlijk ook op de hoogte gebracht…

Win een gratis .shop domein dankzij .shop of een gratis webshop performance plan!

Win een domeinnaam met .shop extensie  Dag van de Webshop organiseert een exclusieve wedstrijd waarbij je 50 domeinnamen met de .shop extensie en 3 webshop performance plannen kan winnen. De winnaars krijgen de registratie van een webadres dat eindigt op .shop 1 jaar volledig gratis (bv. www.mijnnaam.shop). Bij een nieuw domein, hoort…

3 gouden tips voor het opbouwen van een band met je klant

Klant is Koning! Het is één van de meest courante spreekwoorden onder ondernemers, en dat is geen toeval. Stel de ervaring van je klant centraal, want een tevreden klant is de beste verkoper zegt men wel eens …  En het klopt! Wist je dat mond-tot-mondreclame een van de beste reclamevormen…

Alles over export

Uitbreiden naar de internationale markt? Alles wat jij moet weten lees je hier. Over de landsgrenzen heen verkopen, klinkt dat als toekomstmuziek in jouw oren? Lees dan zeker even verder. Wij vertellen je welke uitdagingen schuilgaan achter exporteren, maar ook welke mooie kansen het buitenland biedt, en geven exclusieve tips…

Een sterke promo in 5 stappen

Tijdens peak sales evenementen wordt er steeds sterk geconcurreerd met kortingen. Het zijn namelijk periodes waarin elke handelaar zo veel mogelijk wil verkopen. Om echt een succes te maken van een peak sales evenement, is het belangrijk goed na te denken over wat je wilt bereiken en op basis daarvan…

Hoe de ads van social media-agency PL & Partners effectiever zijn geworden dankzij social proof

Marketingbedrijf PL & Partners ondersteunt bedrijven bij het adverteren op Facebook en Instagram. Een vakkundig team van social media-specialisten zet alles op alles om de juiste content te creëren voor hun klanten – klanten die PL & Partners hebben ingezet om hun digitale marketing op social media naar een hoger…

5 tips om te zorgen dat je webshop piekperiodes overleeft

Solden, feestdagen, een promotie op het platform van Dag van de Webshop? Als je een webshop hebt, dan heb je af en toe pieken in je bezoekers. Vaak is de timing voorspelbaar, maar soms is de piekbelasting (veel) hoger dan verwacht. Dat is fijn voor je verkoopcijfers, maar de kans…

Hoe click & collect je conversie kan verhogen en de relatie met B2B-klanten versterkt

Vandaag is het meer dan ooit van belang dat klanten gebruik kunnen maken van een handige click & collect-service en retourdienst. Click & collect is niet enkel een opportuniteit voor online retailers om kostenefficiënt en ecologisch te verzenden, het laat fysieke winkels ook toe om meer trafiek te creëren en de favoriete…

1