Persoonlijk .shop Verhaal: Flavor.Shop, Geweldig als Smaakvol Geschenk

Herinner je Christopher Columbus nog? De ontdekking reiziger die over de hele wereld reisde in de 14e eeuw, om zo een ​​kortere weg naar de specerijen in India te vinden? Gelukkig is het tegenwoordig niet meer nodig om de hele wereld rond te reizen voor specerijen, aangezien de meeste producten nu binnen handbereik zijn dankzij het internet. Flavor.shop is een van deze winkels op internet, die het kopen van kruiden online, mogelijk en gemakkelijk maakt.

Het verhaal van Flavor Shop begint in 2012 in het Zuiden van Frankrijk, wanneer zaakvoerder Birger Vanacker op vakantie is. Hij werd er betoverd door de geuren van de kleine pittoreske dorpjes in de Provence; velden vol welriekende lavendel en rozemarijn, markten vol kruiden en oliën. Wanner hij een van de vele winkels binnenloopt is hij verrast door de vele unieke kruiden en lekkernijen die nog nooit in België heeft gezien. Dit heeft Birger doen besluiten te starten met een webshop rond één centraal concept: smaak. Doorheen de jaren groeide de winkel uit tot een ruime winkel en vernieuwde webshop.

Flavor Shop begon in eerste instantie als een webwinkel in 2013 om de interesse naar het concept af te toetsen, maar al snel opende Birger ook een kleine winkel met beperkte openingsuren in 2014. In 2015 stopte Birger met zijn job en besloot hij zich fulltime te concentreren op de verdere ontwikkeling van het concept. Al snel werd in 2016 de stap gezet naar een grotere winkel en werd in 2018 ook een volledig nieuwe webwinkel samen met een nieuwe grote winkel te Gooik geopend. De kracht voor het Flavor Shop concept blijkt de combinatie van de webwinkel en winkel. Ze versterken elkaar. De ene periode trekt de winkel volledig het voortouw en tijdens de huidige crisisperiode neemt de webwinkel een groot deel voor haar rekening.

Wij waren natuurlijk benieuwd wat Birger motiveerde om voor een .shop domein te kiezen. Laten we eens kijkje nemen naar wat hij vond van .shop.

“De domeinnaam .shop past perfect bij de naam van onze winkel: Flavor Shop. Dankzij deze domeinnaam hebben we voor de url: www.flavor.shop kunnen kiezen. Deze hebben we gekozen wanneer we gestart zijn met onze nieuwe webwinkel. Deze url is kort en eenvoudig om te onthouden. Onze eerste domeinnaam was: www.theflavorshop.be, wat toch heel wat langer en minder gebruiksvriendelijk was voor onze klanten.”

Voor anderen die erover denken om een ​​eigen online webshop te starten raadt Birger aan dat ze goed nadenken over hun keuze van naam en domeinnaam, in welke landen en waar ze actief willen zijn. En dat ze op basis daarvan de voor hen meest geschikte domeinnaam kiezen.

De .shop extensie geeft aan dat het over een winkel gaat, zo begrijpt de bezoeker snel dat hij/ zij een (web)winkel bezoekt. Vandaag is er nog heel wat keuze om een eigen .shop domeinnaam samen te stellen. Het grote voordeel is dat ook de naam van een bestaande winkel eenvoudiger in de domeinnaam opgenomen kan worden, dan bij extensies die reeds volledig verzadigd zijn. Ook het internationale karakter van .shop draagt bij tot de keuze van deze extensie.

Ook benieuwd naar een .shop domein? Neem een kijkje op get.shop of schaf vandaag nog jouw gewenste domein naam aan op Combell